Een work-out voor tijdens het studeren

Door: Anna van Niel

0
699
work-out voor tijdens het studeren

Beginnen je tentamenperiodes weer en zit je volledig in de stress bijna ieder uur van de dag achter je bureautje? Een work-out kan dan op dit moment als een hemels geschenk voelen. Niet alleen omdat je dan heel even ergens anders mee bezig bent, maar ook omdat het goed is om eventjes te bewegen als je bijna de hele dag op eenzelfde stoel zit. Daarom hebben wij voor jou een gemakkelijke work-out voor tijdens het studeren gevonden!

Door te lang op eenzelfde plek te zitten kunnen je rug beschadigd raken, je spierweefsel langzaam afbreken, de kans op een hartziekte toenemen en je hersenfunctie en concentratie afnemen. Perfect om dit allemaal weer een beetje te boosten door deze simpele set oefeningen ongeveer 4 keer per dag te doen.

De tricep dips

Pak een stabiele stoel – dus niet een op wieltjes – en ga met je rug naar de zitting toe staan. Plaats vervolgens je handen op de zitting en laat jezelf langzaam zakken. Druk jezelf weer omhoog met je armspieren en herhaal.
work-out voor tijdens het studeren

Squat met een stoel

Strek je armen voor je uit terwijl je voor je stoel staat. Zet je voeten een klein beetje uit elkaar en squat heel langzaam naar beneden totdat je billen de stoel aanraken. Ga vervolgens weer recht staan en herhaal dit zo’n 20 keer!
work-out voor tijdens het studeren

Push up plank met schouder tikjes

Neem een push up houding aan en zorg dat je schouders niet over je handen heen leunen. Knijp je billen en buikspieren samen en tik om de beurt je schouders aan. Herhaal dit zo’n 15 keer per schouder!
work-out voor tijdens het studeren

Knieheffen

Zoals je voetballers ook altijd ziet doen: omhoog met die knieën! Ga recht staan en trek je knieen om de beurt op richting je borst. Als je dit zo’n 20 keer herhaalt zit het wel goed!
work-out voor tijdens het studeren

Push ups met een stoel

Plaats je handen op de zitting van de stoel en strek je benen. Zet je voeten bij elkaar en laat je gewicht rusten op je tenen. Span je bil- en buikspieren aan terwijl je deze oefening ongeveer 10 keer herhaalt!
work-out voor tijdens het studeren

Comments

comments