Healthy: oosterse shakshuka

Door: Caro Bouwhuis

0
1088

Geen inspiratie meer voor je ontbijt, lunch of diner? Wij hebben een Oosters eenpansgerecht, genaamd shakshuka, gevonden waar je elk moment van de dag van kunt genieten!

Benodigdheden voor twee personen:

– 4 eieren
– 1 paprika (rood, geel of groen, it’s your party!)
– 1 ui
– 400 gram tomatenblokjes
– 1 teentje knoflook
– 1 eetlepel tomatenpuree
– 1 theelepel cayennepeper
– 1 theelepel komijnzaad
– 1 theelepel chilipoeder
– Olijfolie

Ready? Let’s cook!

– Snipper de ui en snijd de paprika en het teentje knoflook fijn.
– Pak een koekenpan, voeg wat olijfolie toe en fruit de ui.
– Voeg de paprika en knoflook toe en bak het een paar minuten mee.
– Vervolgens zet je het vuur laag en voeg je de tomatenpuree en tomatenblokjes toe.
– Laat het papje even pruttelen.
– Nu is het tijd om alle kruiden toe te voegen. Vergeet tussendoor niet te proeven! Je kunt de saus naar smaak wat pittiger (door extra kruiden toe te voegen) of milder (een theelepeltje suiker toevoegen) maken.
– Nu je saus klaar is, is het tijd om de eitjes toe te voegen. Doe dit één voor één.
– Breek je eitje in een aparte kom, zo blijft de dooier heel.
– Maak een kuiltje in je saus en schenk hier je eitje in. Herhaal deze stap voor alle eieren.
– Alle eitjes, één voor één, toegevoegd aan de saus? Leg dan een deksel op de pan, zet het vuur laag en laat de eieren ongeveer 6-8 minuten pocheren.
– Is je shakshuka klaar? Strooi er dan nog wat fijngehakte peterselie bij en enjoy your meal.

Variatietip
: Voeg extra ingrediënten, zoals avocado of feta, toe en eet de shakshuka met brood, pita of salade.

shakshukashakshukashakshuka ingredienten

Comments

comments