Wat je in de salons kunt verwachten
Waarschijnlijk merk je in de salons dat er zoveel mogelijk afstand bewaard wordt en dat daardoor niet alle stoelen bezet zijn. Misschien ben je zelfs de enige klant. Ook zal het personeel je (allicht) verplichten buiten te wachten tot de vorige klant de salon verlaat, de deur open te laten, je handen te wassen/desinfecteren bij binnenkomst en je telefoon indien mogelijk in je tas te laten (ja, je kunt echt wel even zonder!).
Allicht meten zij ook je temperatuur bij aankomst (en brengen zij je afspraak in rekening als je met verhoging naar de salon komt) en mag je het toilet alleen gebruiken bij toestemming. Waarschijnlijk liggen er ook geen tijdschriften – bereid je daarop voor als je een lange afspraak hebt staan. De kans is tevens groot dat stylisten mondkapjes/spatschermen dragen en/of dat er plastic schermen tussen jou en je stylist geplaatst zijn.
Hieronder een overzichtje van dingen die jij kunt doen om je bezoek aan de salon zo aangenaam en veilig mogelijk te maken – voor jezelf én de stylisten.
Voel je je niet goed – of ben je verkouden?
Blijf thuis. Verplaats je afspraak naar minimaal twee weken later. Dat kan heel eenvoudig via de app of de link in de e-mailbevestiging van je boeking. Ook als mensen met wie je in contact bent geweest symptomen vertonen, vragen wij je de afspraak te verzetten. Ook als je zelf (nog) geen klachten hebt, kun je het virus bij je dragen en anderen besmetten. Neem hierbij geen enkel risico!
Was je handen bij binnenkomst
Waarschijnlijk zullen ze dit in de salon verplichten en kun je er niet omheen. Vraag aan het personeel waar je jouw handen kunt wassen of ontsmetten als het ook maar enigszins onduidelijk is. Extra (algemene) tip: stop een flesje desinfectiegel je tas – zo’n vakantie-exemplaar dat je bij de drogist kunt kopen – zodat je jouw handen altijd en overal on the go kunt ontsmetten.
Vermijd fysiek contact
Wij begrijpen dat je je stylisten gemist hebt, maar dit is niet het moment voor een knuffel of een high five. Bewaar zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.
Laat de deur open
Als de deur open is wanneer je arriveert, kiest de salon hier bewust voor. Als klanten en medewerkers de deurklink en andere oppervlakken niet aan hoeven te raken, verspreidt het virus zich minder snel.
Boek en betaal je behandeling online
Laten wij daar nou net de perfecte app en website voor hebben! Via Treatwell kun je via de app of online je afspraak maken, betalen en verplaatsen indien nodig. Op deze manier hoeft niemand contant geld aan te raken. Bovendien hoeven stylisten geen telefoontjes meer aan te nemen (en daarna weer hun handen ontsmetten) en kunnen zij zich concentreren op wat er gebeurt in de salon. Een andere optie is natuurlijk contactloos betalen in de salon.
Neem iets te drinken mee
Als je zelf voor een flesje water (of een koffietje van dat tentje om de hoek) zorgt, hoef je in de salon geen bekers/glazen te gebruiken.
Lange afspraak? Zorg zelf voor leesvoer
Zit je straks (begrijpelijk!) een paar uur bij de kapper? Neem dan zelf een boek of tijdschrift mee. Salons leggen in deze tijd geen tijdschriften en ander leesvoer neer in de salon, om het aantal aanrakingen met oppervlakken te minimaliseren.
Wij weten zeker dat iedereen snel went aan deze nieuwe manier van werken. Doe wat het personeel in de salon van je vraagt, dan komt het allemaal goed.
Namens Team Treatwell: geniet van je aankomende boeking(en) en de reünie met je favoriete stylisten! Doe ze de groetjes van ons.