• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary menu
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Treatwell NL

Treatwell NL

  • Home
  • Beauty
  • Trending
  • Mannen
  • Boek je treatment
    • Lichaam
    • Gezicht
    • Nagels
    • Massage
    • Zoek
    • Kapper
    • Ontharen
    • Spa & Sauna

6 dingen waar je klanten zich aan ergeren (hint: het zit ‘m in de details)

29 december 2018 by Beth Ryan

Je hebt een geweldige stylist, heerlijke beauty- of haarproducten, goede behandelaars en een stijlvolle ruimte. Waarom komen je klanten dan toch niet altijd terug? Goed nieuws: je hoeft écht niet meteen je hele salon opnieuw in te richten. Lees hier meer over zes fouten die veel worden gemaakt in beautysalons, waardoor klanten zich niet altijd prettig voelen.

  • 1 Onthoud namen

    Begroet klanten met hun voornaam. Het kost geen enkele moeite, maar ze voelen zich meteen welkom. Is je hoofd een zeef als het om namen gaat? Kijk dan vóór de behandeling even in je agenda om je geheugen op te frissen. Je kunt daarnaast ook aantekeningen maken bij je afspraken als je jouw salon beheert via Treatwell. Daardoor weet je bij terugkerende klanten (en die zul je krijgen!) weer precies waar jullie het de vorige keer over gehad hebben.

  • 2 Houd je salon netjes

    De eerste indruk is alles. Als je salon er rommelig uitziet, dan verwacht de klant al snel niet veel meer van je behandelingen. Houd het netjes, en zorg dat de omgeving er sereen uitziet en aanvoelt – dat laatste willen we natuurlijk ook voelen als we de salon weer verlaten. Gooi gebruikte producten direct weg en maak regelmatig tijd voor een schoonmaakmiddag (met een lekker muziekje erbij).

  • 3 Praat niet de héle tijd …

    Onthoud dat sommige klanten naar je salon komen voor wat 'me-time' en niet altijd zin hebben in lange gesprekken. Probeer je klanten aan te voelen en zorg dat zij de leiding nemen tijdens jullie gesprek. Kijk of je klant zin heeft in een praatje en zo niet, dan is de stilte vast ook een welkome aanvulling op jouw drukke dag.

  • 4 ... maar zeg wel iéts

    Klanten worden er in de meeste gevallen ook niet blij van als je écht niks zegt. Geef je klant basisinformatie over de behandeling; je klant moet net zo goed weten wat er gaat gebeuren als jij. Blijf ook tussendoor informeren of de klant tevreden is over hoe het gaat. Sommige klanten zijn bijvoorbeeld te verlegen om in te grijpen als ze vinden dat je iets te enthousiast bent met de schaar.

  • 5 Wees nooit te laat

    En stop ook zeker niet te vroeg met de behandeling om extra tijd over te houden voor iets anders. Het gaat misschien maar om vijf minuten, maar veel behandelingen duren al niet zo lang – en de klant heeft wel voor de volledige tijd betaald. Als je te laat bent, meld dit dan even en bied je excuses aan zodra de klant binnenkomt. Geef de klant een lekker drankje om het goed te maken. Prosecco is altijd goed.

  • 6 Geef al je aandacht

    Je bent moe, je werkdag zit er bijna op en je kunt gewoon niet meer helder nadenken. Kan gebeuren, maar laat dat je werk niet beïnvloeden. Je bent een pro – jouw laatste klant van de dag verdient net zoveel aandacht als de eerste. Neem eventueel een extra pauze als je die nodig hebt, zodat je daarna weer alles kunt geven. Bij Treatwell vragen we elke klant om een review achter te laten, zodat jij weet hoe de klant de behandeling ervaren heeft. Dat kan in allerlei zaken inzicht geven, van je inrichting tot je klantvriendelijkheid. Sluit je aan bij Treatwell om miljoenen potentiële klanten te bereiken, die vervolgens makkelijk online kunnen boeken – en vergeet hun namen niet.

Image credits: Treatwell, @blacksheephaircompany, @honunailbar.ec1

  • Share on Facebook (opens new window)
  • Share on Twitter (opens new window)
  • Share on LinkedIn (opens new window)
  • Share on WhatsApp (opens new window)
  • Share on Pinterest (opens new window)
  • Share on eMail (opens new window)

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Boek je favoriete treatment

  • Kapper
  • Ontharen
  • Massage
  • Nagels
  • Gezicht
  • Lichaam
  • Spa & Sauna

Ook leuk om te lezen

Top Rated Treatwell

Top Rated 2023: Hoe jouw reviews helpen bij het kiezen van de winnaars, zodat je de besten kunt boeken via de badge

Treat everyone well: Hoe het aangeven van LGBTQIA+-vriendelijke salons iedereen kan helpen genieten van inclusieve behandeling

Treatwell Rewards is er: het programma dat self-love beloont

Zoeken

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter

Footer

Navigatie

  • Beauty
  • Trending
  • Mannen
  • Treatwell.nl
  • Download de Treatwell-App

Ontdek

  • Kapper
  • Ontharen
  • Massage
  • Nagels
  • Gezicht
  • Lichaam
  • Spa & Sauna
  • Treatwell gift cards

Wie zijn wij

  • Over Treatwell
  • Legal
  • Disclaimer

Copyright © 2025 Treatwell BNL B.V. · Cookie-instellingen· Log in